torsdag, juni 25, 2009

En trivsam dag.

I går lämnade jag in min gamla ångmaskin till vår personliga datadoktor. Jag har i flera år haft Norton Internet Security som säkerhetspolis men nu skall den bytas ut. Dels kostar det en del varje år att uppdatera, dels är programmet krångligt och inte minst slöar den ner datorn. Visst - Norton är mycket bra men passar nog bättre för ett företag eller liknande. Jag som bara använder datorn för mail, ladda ur kameran på dess bilder, rapa ur mig någonting ogenomtänkt på min blogg och aldrig besöker obskyra sidor på nätet, har inget behov av så avancerat säkerhetsprogram.

Jag passade på att besöka "Tösen min" och barnen i deras nya lägenhet. Så fint de ordnat det. Och på så kort tid. Det syns att de trivs. Sedan tog jag med mig Alex till stugan. Han ska vara med oss medan de andra två ska vara engagerade i P&L-galan.

Alex kan verkligen göra det gott för sig. När vi kommit till stugan och hans värsta hunger var stillad (han äter som en häst) tog han sig ett dopp i sjön och sedan virade han in sig i "Gammelmormors" morgonrock. Efter en liten rundtur på datorn körde han bort morfar från TV:n (morfar var oväntat villig), svepte in sig i ett täcke och stoppade in en Wallanderfilm i DVD:n. Så satt han när vi gick och lade oss och jag har ingen aning om när han gick till sängs. Han sover förresten ännu.

Inga kommentarer: