fredag, januari 08, 2010

En sväng till stugan

Säga vad man vill om Leksand (jag är Rättvikskulla till hjärta och sinne) men vackra ljusarrangemang är dom duktiga på i Leksand.

Idag åkte vi en sväng till stugan för att kolla hur underhållsvärmen fungerat. Allt var tack och lov OK. Det har ju i alla fall varit kring -34 grader och under ett par timmar i går var det visst strömavbrott i Leksand med omnejd också.


En mus låg i fällan. Undrar just var dom kommer in. Så det var bara att gillra ett par fler fällor. Musen var sannerligen välnärd. Men så matar vi fåglarna rejält också och då får tydligen mössen vara med på ett hörn. Upp till 6 st 25-kg säckar med solrosfrön går åt under en vinter.
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Anonym sa...

så talar en sann djurvän.. ;o)

/G

Brittis sa...

Nu var du bra ironisk. Med viss rätt eftersom jag först göder mössen och sedan tar ihjäl dom. Men jag hittar inget annat sätt. När det blir lite varmare ska jag leta reda på var dom kommer in och täppa för hålen. Men det är inte så lätt i en timmerkåk. Som tur är har dom inte hittat in i skafferiet. Än.

Sara sa...

Minus 34!!! Jag fryser bara jag läser det!! Här har jag cirka 68 grader varmare :o)

Kiara Och Kovu sa...

Tänkte på pappa här igår när dom hade ett inslag på TV4 om fågelmatning. Honom skulle dom intervjuat. Om hans "krig" mot ekorrarna *fniss*

Brittis sa...

Just nu är det vapenvila. T o m pappa tycker synd om ekorrarna i den här kylan. Men jag tror egentligen att det mest beror på att ekorrarna har överlistat honom igen. Dom tar sig nämligen enkelt förbi de upp-och-nervända blomkrukorna som han under stånk och stön monterat på stödbenen (se bild). Får se om han gräver upp stridsyxan igen när det blir varmare.

Peters bildmagi sa...

Tack för tipset på fågelmatning :-)