måndag, januari 25, 2010

Spyker är bara ute efter EU-miljarderna.


Jag borde väl egentligen hålla mun för jag begriper inte så mycket av storfinansens maktdans. Men visst är maktpiruetterna mellan Spyker och GM mystiska? Och stackars SAAB som är offret kan bara se på.

Jag ger mig sjutton på att Spyker o Co bara är ute efter EU-miljarderna och de svenska garantierna. Se´n driver dom SAAB på sparlåga under en lämplig tid och så läggs tillverkningen ner i alla fall. Och arbetarna står lika förbaskat där med lång näsa och utan jobb. Och svenska regeringen framstår som en samling idioter.

Om affären går igenom och utvecklingen inte blir som jag befarar så lovar jag att med stor, röd stil be om ursäkt här i bloggen.

Kommentar: Affären har tydligen nu gått igenom. Köparen verkar ju vara innovativ och drivande och förväntas nischa sig tydligare och menar att ett litet företag har lättare att följa trender mm. Jag hoppas innerligt att det stämmer så att alla trötta, luttrade SAAB-anställda kan få känna sig lite lugnare.
OBS tolka inte det här som någon ursäkt. Jag vill först se att inte lånemiljarderna hamnar i den förlusttyngda sportbilstillverkningen som Spyker för närvarande driver.

3 kommentarer:

Taltrasten sa...

Jag håller med Dig. Det är bara elakt spel för gallerian.

Sara sa...

Ja det stämmer säkert med stor sannolikhet det skriver, men jag hoppas verkligen att du har fel! Lider med alla SAAB-anställda som kastas mellan hopp och förtvivlan.

Brittis sa...

Sara: Jag håller med dig om att det vore mycket skönt om det visar sig att jag har fel. Men tyvärr sitter girigheten i högsätet just nu och vissa grupper skyr inga medel när det gäller att samla på sig pengar.