onsdag, januari 27, 2010

Middag på rester ur kyl och frys.


Idag har jag ingenting att reta mig på och eftersom jag precis kommer från matbordet med vidhängande disk (Christer lagar maten och jag diskar) så får jag meddela att jag fortfarande har smaken kvar i munnen efter en mycket god middag, gjord av rester. Vi kallar det kylskåpsrensning.

I kylskåpet hade vi delar av en aladåb som Christer gjort på frysta fiskrester från julen (lutfisk, lax, räkor och Havets läckerheter). Ett recept från ett program med Ernst i TV. En tjock skiva av aladåben fick bli förrätt.

 I kylskåpet fanns lite kvar av en jättegod soppa på grädde och färska champignoner samt en bit Falukorv. Tillsammans med lite lättstekt lök blev det en egen komponerad "Korv Stroganof". Måltiden förstärktes med en liten portion chinoa och en halv paprika. Måltidsdryck: vatten.

I kväll ska jag se på "Det okända".
Hej då.
OBS: bilden visar inte vår kyl/frys. Den är ärligt stulen ur Googles bildarkiv.

1 kommentar:

Jag sa...

oops! och jag som trodde att du hade fotat MIN frys, men förstås, jag har ju en massa mat i den också.