söndag, januari 31, 2010

Vår 45-års bröllopsdag

Nu har vi kommit hem efter en skön helg på Scandic Hotel i Borlänge där vi firade vår 45-åriga bröllopsdag med en god middag efter att först ha varit på Borlängerevyn. Blombuketten på bilden var den vackra bukett som Christer förbeställt och som fanns på rummet när vi kom.

Revyn var som vanligt småmysig buskis med lokala skämt. Vi har ju bott i mer än 30 år i Borlänge så vi hängde med i dom flesta skämten. Fullsatt var det också. Någon specialbehandling (se förra inlägget) fick vi minsann inte på hotellet. Det var översvämmat av skidentusiaster, barn o vuxna. Vi klämde in oss vid ett litet bord där vi fick den förbeställda maten. Maten smakade underbart men det var inte stor idé att samtala för ljudnivån var alltför hög. Så vi drog oss tillbaka ganska snabbt efter middagen. Christer tittade på idrott på TV-n och jag lade mig i sängen för det fanns bara en fåtölj i rummet.
Christer sade: " Ska du redan sova?" "Nej", svarade jag - och somnade!

Vi sov till kl 9.30 och frukostbuffén stängde kl 10! Jag hoppade snabbt i kläderna och lyckades hinna få i mig en tallrik fil i restaurangen. Sedan tog jag frallor, diverse pålägg, ägg mm, tog upp det på rummet och så åt vi en trevlig frukost lång borta från oväsendet därnere. Kaffekokare och tillbehör fanns redan på rummet.

Sedan hälsade vi på dotter och barnbarn. Det var alltför längesedan vi varit där.
Så har vår bröllopsdag varit.

Och kylan håller i sig. Minus 31 grader på lördagsmorgonen. Jag begriper mig inte på skidentusiasterna, varken barn eller vuxna.

4 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Förbättring på vem??? Dej eller dina barn????

Brittis sa...

Det förstår du när dina barn blir medelålders.
Puss

Sara sa...

Vilken tur att du kunde hämta upp frukost till rummet. Att äta hotellfrukost är bland det bästa som finns :o)

Gunilla sa...

Låter som en trevlig bröllopsdag även om ni kunnat vara lite mer romantiska,, Lite enligt Lady o Lufsen?*S*
Nåja ni får väl ta det på nästa jubileum?