lördag, januari 30, 2010

Vi firar bröllopsdag, 45 år.

Idag är det högtidsdag. Christer och jag har varit gifta i 45 år! Det ska vi fira genom att gå på Borlängerevyn med efterföljande middag på Scandic Hotel i Borlänge.

Vi gjorde samma sak när vi firade 40 år (rubinbröllop?) och då hade personalen dukat ett vackert bord åt oss med blommor och glitter. Vi kände oss båda mycket uppvaktade. Får se om de gör detsamma i kväll.

Men nog är det bra kallt ute - minus 25 grader. Det påminner oss om när vi gifte oss. Vi gifte oss här i Rättviks kyrka 1965. Glen Åkerlund var vigselförrättare. Det var kallt och mycket snö. Efter middagen skulle vi vara hemma hos mina föräldrar i Hedslund (det "gamla" Hedslund vid Siljanstravet) och vi (dvs Christer) tog massor av kort. Bl a tvingade han ut mig i kylan klädd i bara brudklänning, krona och högklackat. Jag skulle stå alldeles i snökanten som pappa skottat så fint (han var alltid så noga med att det skulle vara fint skottat, inga "ripor" fick finnas). Jag frös hiskeligt och Christer ville ta många kort. När vi sedan skulle gå och lägga oss ("snälla" syskon hade bäddat "säck" med massor av knäckebrödsmulor i sängen) skulle Christer ta ur rullen ur kameran. Det visade sig att rullen hakat upp sig så att inga bilder hade fångats. Han var oerhört besviken och inte blev det bättre av att jag började gapskratta (av trötthet och besvikelse och insikt om att fotofiaskot var oreparabelt). Så vi har inga privata bilder från vårt bröllop.

6 kommentarer:

Gunilla sa...

Grattis!
Vad fina ni var!*S* Och tänk att man fortfarande känner igen er ! *flin*

Kiara Och Kovu sa...

Ja grattis!!!!! MEn att ni inte tar o gifter er igen??? Det har jag ju sagt förut. O tar nya kort. För med digitalkamera så kan inte filmen haka upp sej. Det skulle väl i så fall vara att batteriet dog... Men sånt ser man ju på en gång.

Anonym sa...

Gratulerar! Hoppas Ni får en bra kväll och natt!
Kramar

Anonym sa...

Grattis!

//Lena

Taltrasten sa...

Många Grattiskramar. Slå klackarna i taket!!

Sara sa...

Grattis i efterskott!! Jag hoppas att ni hade en jättemysig dag och att ni fick ett lika mysigt restaurangbesök även denna gång!