torsdag, februari 25, 2010

Ärenden i Falun samt livräddning.


I går blev det besök i grannkommunen Falun. Både tänder och ögon skulle åtgärdas. Åt både Christer och mig. Jag har som sport att försöka vara effektiv när det gäller bilkörning och försöker alltså tajma in flera projekt på samma biltur (vilket ofta saboteras av min käre make) så jag hade naturligtvis bokat in tider hos både tandläkare och optiker. Tack och lov så höll tidsplanen för oss med båda projekten.

Tandläkaren (Olle Stenhamre) var som vanligt effektiv och höll tiderna perfekt. Christer hade tid kl 11.10 och jag kl 15.20. I mellantiden skulle vi besöka optikern.

Beträffande ögonen så hade vi båda fallit för den lockande annonskampanjen "3 för 1". Hos Direkt Optik på Åsgatan 53 var servicen perfekt. Eftersom jag har lite speciella behov så  resulterade det i 3 par glasögon (avstånd, data, läs). De lade ner enorm tid på synundersökningen och bästa val av teknik för glasen. För att inte tala om vilken hjälp jag fick med val av bågar! Dyrt blev det, förstås. Men med tanke på att tre personer lade ner minst 3 timmars arbete var på oss så får man säga att timkostnaden var rimlig.

Sedan raserade vi vår ekonomi ytterligare genom att handla på ICA Max på regementsområdet. Där föll vi i trance vid fiskdisken och kunde inte motstå några fina makrillar. Så nu ska det bli "Römmefisk", inkokt makrill med Cremefraiche-sås. De´ ni!

Men det får bli i morgon för i dag kommer Cazzandra hit för att städa vår lägenhet. Hon har tomt på mobilen och "...... jag dööööör!" Det vore ju dumt, så nu får hon städa till sig några kronor till mobilen. Och hon vill ha pannkakor till middag.

Inga kommentarer: