tisdag, februari 09, 2010

Nya stolar och soffor åt TV-gäster i pratprogrammen!

Sitter och väntar på att det ska bli dags att åka iväg på en ny träff med "Filosofiska rummet". Så jag kan väl lika gärna värma upp hjärnan till arbetstemperatur med att filosofera över ett TV-fenomen som jag förundrat mig över en längre tid.

I alla sådana här pratprogram (Skavlan undantaget) sitter värden och gästerna i soffor och stolar som får dom att se ut som fågelskrämmor som ramlat ihop i en hög. Det gäller speciellt män. Långa män i synnerhet. Deras långa ben spretar åt alla håll och kanter och de ser ut att sitta mycket obekvämt. Kvinnorna å sin sida, som oftast är kortare skulle behöva en kudde bakom ryggen för att sitta bra. Dom når ju ofta inte ens ner i golvet med fötterna.

Varför protesterar dom inte mot en sådan behandling? Högljutt!

1 kommentar:

Sara sa...

Ha ha, det har jag aldrig tänkt på tidigare, men nu när du säger det så stämmer det ju. Nu kommer jag att tänka på det varje gång jag ser pratprogram :o)