lördag, februari 27, 2010

Jag är måttligt intresserad av OS men jag måste säga att damernas final i curling var en riktig rysare. Vilken kämpaglöd och vilken koncentrationsförmåga! (bilden från Aftonbladet). Jag höll nästan på att inte hinna med att förbereda för den kaffeträff som skulle tima.

F ö har jag inte stuckit näsan utanför dörren i dag. Jo, jag hämtade tidningen i brevlådan kl 6 i morse. Måtte det inte komma mer snö. Jag har slut på lusten att skotta mer. Men det är ju förstås bra träning och besparar mig utgiften för dyra gymkort.

För övrigt tycker jag ni kan roa er lite med att läsa ett utmärkt inlägg i Motvallsbloggen som handlar om samhällsutvecklingen sedan 50-talet, eller bättre uttryckt: samhällsavvecklingen, "Om Sverige före och efter den nyliberala tsunamin". (Så konstigt - det inlägget skrevs den 25/2 och nu (27/2) har det varit en fasansfull jordbävning i Chile och en tsunami väntas som vi ännu inte sett effekten av.)

Inga kommentarer: