lördag, februari 20, 2010

Ruggugglorna spekulerar

Igår satt vi Ruggugglor och funderade över sakernas tillstånd. De andra två tittade uppfordrande på mig och undrade varför jag slösade så mycket tid på att blogga och kretsa runt på FaceBook.

Jag förklarade att när man bloggar kan man lägga ut sina åsikter och tankar utan att bli avbruten. Och inlägg som jag inte gillar kan jag enkelt sudda ut. Hur ofta går det IRL (in real life)?

FaceBook (FB) är bra för "kallprat", lite snällt skvaller om vad man ska äta till middag och, naturligtvis, vädret. Och för småbekymmer, lite gnäll och uppdateringar till släkt o vänner är FB ett alldeles utmärkt forum.

Mobilen, däremot, är fortfarande en stängd dörr för mig. Men ungdomarna har verkligen anammat den. Vi återkommer en annan gång om funderingar kring denna lilla tingest.

2 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Mamma: öppna GENAST DÖRREN FÖR MOBILEN!!! Ha den på, ha den lätttillgänglig när du kör bil och lär dej T9 så att du inte skriver öl hela tiden!!!!! Vi blir smått hysteriska när du inte svarar i mobilen. Den är ju viktigare än hemtelefonoen ju....

Brittis sa...

Ja ja, det blir nästa projekt.