lördag, februari 13, 2010

Ingenting blev som jag planerat.

Konstigt. Det var länge sedan jag kände mig så rastlös. Förmodligen för att mina planer gick om intet. Det var meningen att vi skulle åka ut till stugan och vara där över helgen.

Det var 28 grader kallt i morse men jag satte mig ändå vid symaskinen för att sy klart den sista "mörkläggningsgardinen", den som fattades för att vi skulle kunna hänga för fönstren för att hindra underhållsvärmen i stugan att läcka ut alltför mycket. Men så behövde jag klättra upp på en liten stege (jag är ganska kort) och fick ett ordentligt yrselanfall. Det blev bara för mycket. Minus 28 grader och yrsel! Dessutom pågick en pampig OS-invigning så jag föreslog Christer att vi stannar hemma i stället och glad var han. Vi kanske åker ut en sväng i morgon i stället.

Jag kan ju i alla fall visa den färdigmålade ostbrickan. Men vad ska jag använda den till? Att lägga ost på är nog inte så lämpligt. Snacka om onödigt arbete!

3 kommentarer:

M sa...

Ett blockljus skulle nog lysa fint där tror jag!

Brittis sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Brittis sa...

Ett doftljus blir det nog. Ska införskaffa en sån där lotusliknande ljuslykta av den mindre storleken (blå, kanske) och ha doftljus i.