onsdag, februari 10, 2010

En slappardag i vackert väder.

Slappardag.
Jag tog en timmes promenad i det oerhört vackra vintervädret. Ända ut på Långbryggan (i Rättvik) gick jag. Men trots solen bet det ordentligt i ansiktet av kylan.

Mötte syrran på "stan" och vänligt nog upplyste hon mig om att jag hade rimfrost i skägget och så tog hon vanten och vevvlade runt i ansiktet på mig. "Sådär, nu är det borta", var hennes sakliga replik innan hon skyndade vidare med ett skratt.

Eftermiddagen har grannen U och jag tillbringat vid köksbordet och målat. Hon ville testa hur det är att måla med akrylfärger. Fortsättning följer.

Jag själv målade på en sån där ostbricka som säljs i var och varannan affär med några olika ostar på. Men jag behöver fler. Jag funderar starkt på att använda brickorna för att måla porträtt av mina barnbarn. Givmilda vänner har skänkt några så nu har jag tre som ligger och väntar på penslar och färg. Men jag har fyra barnbarn så det fattas en bricka och så behöver jag väl någon som "kladd" också. Så snälla - har ni någon som ligger och skräpar?  ABF-lokalens brevlåda mitt mot biblioteket i Rättvik rymmer en hel del. *ler flirtigt*

3 kommentarer:

Anonym sa...

inte visste jag att dom rymmer ostbrickor!

Anonym sa...

postlådorna alltså!

Brittis sa...

Anonym: JATACK eller varför inte direkt om du vet vem jag är och var jag finns.