lördag, april 10, 2010

Alexander Broman brottas i Wasacupen i Mora.

Alexander, barnbarnet, deltar i en stor turnering i brottning, Wasacupen i Mora. Den pågår under hela helgen och vi åkte dit tidigt, nåja ganska tidigt, i morse. Ungdomarna/barnen sover över där i natt och tävlingarna fortsätter även i morgon. Vad jag förstår så deltar brottare från en stor del av Sverige. Jag såg klubbdräkter från bl a Skövde.

Tyvärr hann vi inte fram till hans första tävling, vilken han vann. Tyvärr förlorade han två andra omgångar vilket innebär att tävlandet är slut för hans del den här helgen. Men Alex, mamma Kicki och syster Cazzie blir kvar där i alla fall. De håller ihop med laget.

Vi åkte i alla fall hem efter att ha utfodrat dem (och oss själva) med medhavd köttgryta och kokt ris. I kväll ska allihopa tydligen ha Tacos-fest. På hemvägen stannade vi på DollarStore i Mora och köpte picnic-tillbehör (tallrikar, glas och bestick av plast) för det kändes töntigt att duka upp med porslinstallrikar och vanliga köksglas samt metallbestick. För att inte tala om hur tungt det var. Så nu är vi försedda till nästa utflykt.

Jag tog lite bilder men de blev suddiga för det går inte att använda blixt inne i lokalen. Avståndet är för stort och min kamera är inte konstruerad för extrema situationer. Eller också är det skit bakom kameran. Jag ska ladda in bilderna så får vi se om någon duger att lägga ut. Annars rekommenderar jag att gå in på Domnarvets BK efter helgen. Där finns säkert bilder.

Två bilder får komma med.

Inga kommentarer: