tisdag, april 13, 2010

Mintgrönt, ganska tunt ullgarn, 1 - 2 m sökes.

Finns det någon som har 1 - 2 m mintgrönt ullgarn till övers?

Vi har i vår ägo en s k mormorspläd, virkad någon gång före år 1960. Den är mer än 50 år gammal, alltså "semi-antik ". Troligen är den betydligt äldre, för den fanns i mina svärföräldrars hem när jag träffade min man 1960 och de hade nog haft den flera årtionden innan jag kom in i bilden. Pläden är stor, 150 x 110 cm.

Tyvärr har en av rutorna blivit skadad och ett par varv med mintgrönt garn i en av rutorna måste lagas. Så jag behöver 1 - 2 m ganska tunt ullgarn att laga med. Man kan se skadan. 4:e lodräta rutraden från vänster, ganska långt upp på ryggstödet. Finns det någon som kan hjälpa till med en liten stump ulltråd?

Vi har faktiskt tänkt lägga ut pläden på Blocket till försäljning men jag vill inte sälja den förrän den är ordentligt lagad. Vi har 2 plädar till, något mindre, med svart grund och lite grövre ullgarn som också kommer att hamna på Blocket. Vi har ju flyttat till mindre boende och behöver ta farväl av en hel del saker som nu bara ligger undanstoppade i förråd. Då är det bättre att sakerna kommer till nytta för någon som har plats och gillar gamla saker.

PS: Kan nämna att mitt upprop har gett resultat. En vacker dag låg plötsligt ett litet nystan mintgrönt garn på mitt trädgårdsbord. Tusen tack.

1 kommentar:

Sara sa...

Har tyvärr ingen liten stump ullgarn som ligger.. Jättesöt liten pläd. Tänk vad bra det är med blocket.. det finns alltid någon som behöver det man själv inte vill ha längre :o)