torsdag, april 08, 2010

Nystädad lägenhet och bytta däck utan att kröka ett finger.

Idag har vi känt hur det är att leva som kungar och det känns bra, kan jag meddela.
Barnbarnet Cazzie och hennes pojkvän Fredrik har gjort dagsverken hos oss för båda behövde dryga ut sina "barnbidrag".

Cazzie storstädade lägenheten och Fredrik bytte till sommardäck på bilen, bytte en lampa bak som en längre tid lyst med sin frånvaro och bytte dessutom batteri på vår avställda extrabil. Till marknaden får jag dessutom fönstren putsade.

Vi fick order om att hålla oss borta så jag ringde till min syster i hopp om att hon skulle bjuda på kaffe. Men det blev tji, så vi tog en tur till soptippen i stället och gjorde oss av med lite grejer som legat och skräpat.

Nu har vi tittat på TV och njutit av vår nystädade och fräscha bostad. Inte helt fel.

4 kommentarer:

Sara sa...

Åh vad skönt att få hela lägenheten städad utan att behöva kröka ett finger :o)

Vad duktiga barnen är som byter grejor på bilen... det skulle jag ALDRIG greja :o)

Anonym sa...

jaja, du har säkert rätt - jämställer mitt hem med soptippen!!!

Brittis sa...

Vi hade hellre avnjutit en kopp kaffe. Men man får väl ta det näst bästa.

Gunilla sa...

skicka hit dem!!!!