onsdag, april 07, 2010

Ingen tur till Blåkulla för mig

Onsdag i dag och jag har helt saknat lust och framför allt tid, att skriva något. Har förresten ingenting att komma med heller som intresserar den stora allmänheten, inbillar jag mig. Låter lite trist, va? Men för mig har dagarna varit allt annat än trista.

Strax före påsk var jag till en mysig liten butik i Falun som heter Cristal på Hälsinggårdsvägen. Jag blev helt såld på allt som fanns och gick omkring och dreglade länge därinne. Till sist kunde jag inte motstå en tarot kortlek, "Osho zen tarot". Var tvungen att återvända senare och köpa fördjupningsboken, "Tarot i zens anda. Lär dig livets spel". Jag kan inte säga annat än att jag är förstummad. (Dom som känner mig närmare säger nog att  det är omöjligt!)

Jag har tidigare under flera år fördjupat mig i den urgamla visdomsboken I Ching och även provat Crowleys tarotkort. Men det här är utanpå allt jag provat. Jag har också under många år ägnat mig åt healing och gång på gång förundrat mig över dess effekter. Jag har förresten också under många år varit medlem i slagruteförbundet och gått en hel del med slagruta. Med andra ord - jag är en sökare! Och nu som pensionär tycker jag att jag kan få excellera (stavas det så?) i dessa excesser. I mer än 20 års tid har jag studerat Martinus kosmologi och även hållit studiekurser i ämnet och under de sista två åren har jag dessutom fördjupat mig i "A Course of Miracles", som nu lyckligtvis finns på svenska.

Hur tror ni ovanstående skulle se ut på en CV? Det är nog tur att det inte är aktuellt.

För min del blev det ingen tid över för någon tur till Blåkulla, som ni säkert förstår.

Inga kommentarer: