torsdag, april 29, 2010

En dag i solens tecken.


Tänk, så vackert livet kan vara ibland! Av bara småsaker!
I förrgår hade jag några små ärenden att uträtta, bl a i Borlänge. Jag bytte ut mina schaviga mysbyxor som jag brukar trampa omkring i, klädde mig lite snyggare (i rött) satte mig i min nytvättade (nåja, ganska nytvättade) bil och åkte iväg från Rättvik mot Borlänge.

Vädret var vackert. På radion ett intressant program. Uträttade två ärenden i Leksand (ett bankärende och en DVD-film hos en vän). Fortsatte till Borlänge där jag (naturligtvis) landade på Kupolen. Strosade runt och njöt av överflödet, handlade frukt mm (mycket prisvärt), löste in några Trisslotter som bränt i plånboken några veckor, besökte Panduro (inget köp), Gallerix (köp). Överallt mötte jag bara glada, leende människor. Fick utmärkt service överallt.

Till sist hamnade jag på McDonalds. Att sitta i lugn och ro med en hamburgare, en bägare Fanta och en glass med jordgubbstopping och studera alla olika människor är verkligen en glädjekälla. Den unga tjejen som tog min beställning var bara ett stort leende. Och alla som var där verkade glada och nöjda.

Avslutade dagen med att delta i "Filosofiska rummet" där jag träffade mina gamla vänner från tiden i Borlänge. En verkligt givande dag om "Tankens makt".
Kan man önska mer av en dag?

3 kommentarer:

Jag sa...

oj då! Låter som om hela kupolen har gått på det där om glada trevliga Borlänge - annars finns en grupp på FB för såna som tycker att Rättvik är trevligare än Blg (hihi)

Sara sa...

Det låter som om du hade en riktigt härlig och harmonisk dag. Jag vart glad bara av att läsa om den :o)

Trevlig Valborg från oss alla här nere!!!

Brittis sa...

Inger: Den gruppen har jag inte sett.
Sara: Ja, när man är på rätt humör så stämmer allt.