söndag, april 11, 2010

Vårstädning på gården

I morse satt jag i godan ro vid köksbordet och avnjöt mitt kaffe tillsammans med en bra bok. Christer sov djupt och jag njöt av tystnaden och känslan av att dagen bara var min. Solen sken ute - en riktigt fin vårdag. Jag NJÖT!!!

Vid ca 10.30 kommer Christer upp, kommer fram till köksfönstret, tittar ut och utbrister: "Så mycket folk det är ute på gården och sopar!" Jag störtade upp och upptäckte att det VIMLADE av folk med sopkvastar, hinkar, skyfflar och sopsäckar. Det pågick storstädning av gården!! Och jag hade ingenting märkt! Och jag ska föreställa ordförande i bostadsrättsföreningen! Lite försynt tassade jag ut och frågade om jag kunde vara till hjälp. Som tur vad återstod lite sopning så jag kunde rädda ansiktet.

Kerstin o Ewa  bjöd på kaffe med massor av doppa ute vid trädgårdsbänkarna. Det var deras sätt att bidra. Mycket uppskattat.

Om någon eller ett par veckor ska gräsmattan krattas. Då hoppas jag verkligen att "trädgårdsgänget" hojtar till så jag kan var med från början.

1 kommentar:

Sara sa...

Ha ha, vad snopet det måste ha känts :o) Tur att det fanns lite sopning kvar att göra!!