fredag, april 16, 2010

Hypnos?

I morse vaknade jag kl 6.15. I vanliga fall går jag upp direkt även om jag  kommit sent i säng. Eftersom jag visste att jag hade en rejäl sömnbrist så beslöt jag mig för att  använda den där djupavslappnings-CD-n som jag nyss fått och hoppades på ytterligare en liten sömnsnutt.

Ibland har jag inte så långt från tanke till handling så jag lade spelaren bekvämt på min mage, stack in tåtarna i öronen, startade skivan och blundade. Jag mådde som en prinsessa hela skivan ut, 20 minuter. Stängde av spelaren och lade den prydligt på nattduksbordet. Och somnade. Och sov. Och sov. Och sov.

När jag vaknade igen var klockan nästan 11. Christer hade varit in i sovrummet flera gånger och kollat att jag levde. Jag var alldeles groggy och såg omvärlden som genom ett flimmer. Mådde faktiskt lite illa och gäspade hela tiden.  Inte förrän långt in på eftermiddagen började jag känna att jag var med i livsflödet igen. Snacka om effektiv sömntablett! Lite synd att jag inte kom mig för att kolla blodtrycket. Men det blir väl fler tillfällen.

1 kommentar:

Annica sa...

Låter som en intressant CD. Jag behöver sova mer än vad jag gör. Jag känner dock igen att man blir trött av att sova för mycket, men sova lagon vore ju helt okey och inte alltid för lite.

Annica