fredag, april 23, 2010

Nu är frågan - vilken fot ska jag halta på?

Jag förstår inte det här! När saker börjar rosta går det snabbt. Inte bara bilar - det gäller människor också.

En längre tid har jag gått omkring med en krånglande vänsterfot. Jag själv misstänker att det är nedtrampad trampdyna (kan det heta så?) Ont gör det i alla fall och det i nästan ett halvår. Röntgenutlåtande: "måttliga åldersförändringar". Men jag tänker inte nöja mig med det. På rekommendation från ortopedkirurg Molander i Falun vänder jag mig till Peter Jansson som då och då brukar dyka upp hos Team Sportia (Sörlins, i min minnesbank) i Rättvik. Så jag gläder mig åt att något snart ska ske så jag kan gå obehindrat.

Men säg de glädje som varar. Idag på morgonen fick jag, utan någon anledning, jätteont i högerfoten! Först trodde jag att jag slagit i hälsenan någonstans men nu värker hela ankeln och jag börjar bli svullen. Nu kan jag knappt stödja på foten.

Så nu undrar jag vilken fot jag ska halta på.

2 kommentarer:

Jag sa...

stackare! men peter gör ju inlägg till bägge fötterna...

Brittis sa...

Ja, det kanske kommer att behövas. *skratt*