måndag, maj 07, 2007

En väl använd dag.





Idag har vi hämtat nya flytblock till vår flotte i Hedemora. En sträcka på 20 mil ToR. Släpkärra hyrdes vid Statoil i Leksand.

Lite ärenden uträttade vi utefter vägen (mitt tjat om att organisera och utnyttja körningarna, inte minst av miljöskäl, börjar visst ge resultat). I Borlänge blev det ett besök på Lidl där vi köpte en del fiskkonserver och flera förpackningar bubbelvatten (ja, där har jag fått ge mig). Sedan blev det en svängom till OnOff vid Kupolen där vi köpte en prenumeration på Norton Security till vår laptop eftersom 3-månaders prenumerationen gick ut utan att vi reagerade i tid. (Suck. Det blev ett felköp. Det skulle vara ett Antivirus-abonnemang eftersom vi redan har Windows brandvägg. Så det blir till att byta vid nästa Borlängebesök) Men vi ringer vår dataguru först. Vi kanske får tummen upp i alla fall.

Så for vi vidare. Lite försiktigt framförde jag att vi kunde stanna till vid Lidéns möbler i Säter och titta på fåtöljer (bara titta naturligtvis, för att få ideer och prisnivåer) . Jag vill ha en alldeles egen fåtölj att krypa upp i som passar just mig, när jag ska njuta av en bok tillsammans med en kaffe eller kanske ett glas vin. Tillsammans med en bra läslampa, förståss. Resultat: Den levereras om 5 veckor. Pris: Superhemligt!
Nästa anhalt blev Hedemora. Då var vi hungriga. Det åtgärdades med ett besök vid Lappens gatukök som är känt för sina mosbrickor i king size-format. Samt en halvliter Fanta. Undrar hur mitt blodsocker ligger efter en sådan kost!

Flytblocken inhandlades på rekordtid. Passade på att tanka bilen i Hedemora där vi trodde det var billigt bara för att sedan upptäcka att det var mycket billigare i Borlänge.
När flytblocken hade avbördats vid stugan gick jag en runda runt "ägorna". Resultat: Bilder av blommande julrosor, påskliljor och kungsängsliljor samtidigt! Och på enträgen bön från en trägen läsare: Bild av min nyinköpta, rosa dalahäst. Samt en bild av min samling av Dalahästar. Löfte: Samlingen ska öka. (Pssst. Det blir hästsläpp i Tällberg på Klockargården till Kristi flygardag. Då kan det inhandlas hästar från varje ort i Dalarna som har pretantioner på att räknas för nå´t).
Den sköna dagen kröntes sedan av ett besök hos min syster i Utby.
Så kan en pensionärsdag se ut!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

jättteläcker samling!
Vet du, jag HAR inte en enda dalahäst! Jag fick en en gång, men den har nån annan av ungarna snott, bror tror jag.
Har köpt en illgrön på Hem och Hobby, men det är allt jag har..
*snyftare*

Brittis sa...

Stackars dig!