onsdag, maj 30, 2007

Varför jag började blogga?

I början var det för att hålla mina tre syskon informerade med vad jag gjorde och var jag för tillfället var. Jag fick ibland klagomål i stil med: " "Varför har du inte meddelat mig?" Sedan upptäckte jag att det var roligt att skriva och jag fick ibland kommentarer från de mest skiftande håll som visade att de läst min blogg. Det sporrade. Men jag har naturligtvis varit försiktig med allt för personliga inlägg. Måste ju tänka på min familj också.

Jag har inte "pingat" mina inlägg - vet inte ens vad det egentligen innebär, men det är visst något som gör att ens inlägg blir uppfattade på många andra offentliga bloggar, eller är det sajter? RSS och Atom, vad är det? Nå´n som kan upplysa mig? Men jag har märkt att t ex Google tar in mina inlägg. Sök på tex "Molnbyggen" så dyker jag upp här och där i söklistan.

F ö är det en regnig dag idag också. Om ett par timmar åker jag till jobbet, dvs f d jobbet. Jag är ju pensionär numera men har previlegiet att få handla i fabriksaffären. Det börjar bli tomt i skåpen beträffande tvättmedel, diskmedel, schampo mm. En flaska Blomstra får jag inte glömma. Det är alldeles tomt i flaskan. Ska också köpa Ca/Mg-tabletter, de är bra mot kramper (sendrag). C har klagat. Så det blir en tur till Falun. Ska bli trevligt att träffa arbetskamraterna. Varför inte åka i tid så kan jag äta lunch där med dom? Har fortfarande några lunchkuponger kvar i plånboken.

Inga kommentarer: