onsdag, maj 23, 2007

På SPA

I går var jag och min syster på SPA på Dalecarlia i Tällberg.
Jag utnyttjade ett presentkort jag fick av mina arbetskamrater när jag slutade mitt jobb för drygt ett år sedan! ;=O.
Att det dröjde så länge innan jag utnyttjade presentkortet beror på att jag beslutade mig för att jag skulle vara färdig med flytten från hus till lägenhet med allt vad det innebär, dvs även deklarationen och avslut av den ekonomiska delen. Och det anser jag är avklarat nu.

Vi hade en helt underbar dag med kinesisk massage, ansiktsmassage, bubbelpool, simning och lunch. Det blev även ett par fruktdrinkar på pool-kanten. Badrock ingick också och den ska nu flitigt användas här i sommarstugan.

Ett pass Chiball utnyttjade vi, men det höll på att sluta olyckligt. Jag har fortfarande besvär av yrsel och har lite balansproblem, vilket jag tror (och hoppas) beror på att kristaller i öronen har kommit på drift. Ja, det tycks faktiskt finnas en sådan åkomma. När vi skulle ligga på gympamattan och göra olika övningar så kom yrseln över mig och jag var nära att däckas totalt. Det är en mycket otäck yrsel - mycket värre än en ordentlig fylla (ja, jag har faktiskt provat en gång).

Jag kan i alla fall rekommendera SPA:t i Tällberg på det varmaste.
Tack, mina kära arbetskamrater!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åååhh va roligt att du hade det så bra på spa't! Det där med chillball lät farligt ... Du får berätta mer för oss, för vi syns väl här nån onsdag framöver =) Massor av kramar från arbetskamraterna!

Anonym sa...

Öhh Chi ball hette d tydligen.. ja men då borde d ju ha varit lugnt ;) Ska bli spännande å höra..

Brittis sa...

Karin: Vi ses ju i eftermiddag. Jag har blivit medbjuden på den guidade resan "I Linnes fotspår". Tack än engång alla mina kära arbetskamrater.
Förresten kommer Biritta L och Martin L med också. Alla gamla rävar, alltså.