torsdag, maj 03, 2007

Snart marknad! Och luckor till köket.

Nu har personal från NordDesign kommit och börjat montera in de nya luckorna. Härligt!
Allt innehåll från skåpen står på golvet i vardagsrummet. Vi kryssar mellan lådor och kassar med porslin och specerier. Jättespännade.

Runt omkring pågår för fullt arrangemang inför starten av Rättviks Marknad i morgon. Många knallar började installera sig redan i går. På granntomten är redan alla blomlådor utsatta - ett hav av penseer i gult och blått. Vita margeriter (stavas det så?) i mängder. Undrar hur de klarade sig. Det var - grader i natt.

Jag gläder mig som ett barn att få gå ut bland alla stånden och titta på allt knallarna dukat upp. Dånande musik och dofterna av varma munkar, oset från alla grillar! Och jag kan gå så länge jag vill!! Ingen äkta make som tjatar om att "... nu har vi väl sett färdigt?" Honom parkerar jag i vilstolen på vår lilla solindränkta entré. Jag kan alltid locka med att det nog kommer någon bekant som behöver låna toan. Och jag kan gå och lassa av mig alla kassar så ofta jag vill. Men blir det inget annat så blir det i alla fall ett par strumpor och (naturligtvis) marknadskarameller. De går alltid åt.

6 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

ja vi längtar oxå efter marknaden. ni hade inte kunnat bo bättre. Hoppas på lite sällskap där en vända på lördagen

Gunilla sa...

Jaaa.. jag skulle också vilja.. *S* Hm?.. ska vi droppa ner, tro?
Nån som har en säng?

Jag sa...

Inte utan att en annan är avis också! Det är ju ett elände med bilar och parkering å sånt..
och köket blev snyggt å tack för kaffet

Brittis sa...

Gunilla: Ni får gärna låna stugan. Ring i så fall. Jag är hemma några timmar till.

Brittis sa...

Ni är välkomna på fika och passa på att beundra vårt nya kök. Ta med munkar från munkståndet, bara.

Anonym sa...

FY vad jag är avis!!*S* Och Tord fööredrar att såga in veden!? Sicken hemsk karl jag har....