söndag, maj 27, 2007

Medeltidsmarknad i Leksand

I dag är det Mors Dag och C. bjöd ut mig på Leksands Medeltidsmarknad (dubbelbottnat, eller vad ska man tro?). På en Medeltidsmiddag, visade det sig dock.
Jag tog en massa bilder men eftersom jag inte har kabel för överföring av bilder till vår laptop här i stugan så får jag vänta tills jag kommer hem och kan göra överföringen till den stationära datorn. (Vi måste nog lösa det här med bilder lite bättre, inser jag). För att ni ska ha något att titta på så lägger jag in en länk till Medeltidsmarknadens hemsida tills jag hunnit fixa mina egna bilder. Surfa runt lite så hittar ni bl a häftiga bilder från tornerspel.

I alla fall så fick jag lax med massor av coleslaw, gräslök, råa hela morötter samt äppelklyftor. Lingondricka till. En helt OK lunch/middag tycker jag. Medeltidsklädd personal (från Rältagården) lagade maten i stora järnfat över öppen eld. Pelle från Rältagården gick omkring och bjöd på russin men C. tog nästan alla så jag fick bara två stycken. Vi satt på långbänkar och åt vid träbord i ett stort tält med eldstad i mitten och ett litet hål i taket, vilket var av kraftig segelduk. Alla stag var av kraftigt trä. Ingen plast här inte.

Dagen avslutades med en tur till Rättvik där vi fikade hos lillebror och räddade syrrans orkideer från en ev frostnatt.

Inga kommentarer: