måndag, mars 01, 2010

Födelsedag och OS-baksmälla.

Här har varit stort födelsedagskalas i dagarna två. Trots att jag bara fyller 69. Men kul har det varit och av två stora tårtor blev det bara smulor på faten kvar.

Så idag sov jag nästan till kl 10! Men då kände jag mig utvilad och pigg på att gå iväg på min vanliga målarträff på ABF-lokalen i Rättvik. Jag vet inte för vilken gång i ordningen jag ändrade på färgerna i den mandala jag slitit med sedan länge.

Jag gladde mig också åt att jag efter 14 dagars TV-saknad åter skulle få kontroll över fjärrkontrollen till kvällen. Men tror ni jag fick det? Nejdå! Nu var det OS-avslutning med pompa och ståt och för tillfället är det något slags sammandrag med svenska godbitar ur tävlingarna. Det enda jag lyckades muta mig till att få se var "Fråga doktorn" och det berodde antagligen på att det handlade om smärttillstånd och av det lider maken till och från, så då gick det bra.

Det ligger massor av inspelade program på boxen så jag har att se fram mot många timmars trädgårdsprogram, vetenskapsprogram och debattprogram. Och vet ni vad - till och med ett program "Det okända"! Jisses, det hade jag glömt! Är inte OS-sammandraget slut snart??

2 kommentarer:

Sara sa...

STORT grattis i efterskott!!

Vad gäller OS har jag inte hängt framför TVn och följt varenda sport, men jag kommer nog att sakna det lite ändå :o)

Brittis sa...

Finalen för damer i curling fick t o m mig att ställa mig upp. Så alldeles immun är jag inte.