onsdag, mars 10, 2010

Ännu ett svart hål i mina datakunskaper.

I morse klev jag upp kl 06.30 och efter att ha inmundigat mitt obligatoriska kaffe och mina 2 knäckemackor med ost, läst morgontidningen och löst Sudokun (misslyckades idag) så slog jag mig ned vid datorn och påbörjade det mödosamma arbetet att lära mig hur programmet fungerar när det gäller att skapa ett protokoll (se föreg. inlägg).

Det blev ett jobb, vill jag lova. Jag fick börja från början och försöka klura ut bästa sättet. Jag valde att göra tabeller, fylla i §-tecken och så fördela cellerna på bästa sätt. Och sedan dölja tabellstrukturen. Det blev faktiskt ganska snyggt men är förmodligen inte alls det bästa sättet att göra protokoll. Men nu är det som det är och nu vet jag i alla fall vad som händer och hur det fungerar. Jag var inte klar förrän efter kl 12.

Gårdagen var så frustrerande att jag faktiskt fick huvudvärk, blev tvungen att ta en tablett och sova någon timme. Här har jag ett av sidoeffekterna av min hjärtsvikt. Jag är betydligt mera stresskänslig än jag var tidigare. Men det är hanterbart i alla fall.

2 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Cazzie ger dej en kurs i uttryckssymboler *ler*

Anonym sa...

Tacksam för det. För säkerhets skull ifall det kommer fler sådana här stolligheter.