fredag, mars 05, 2010

Den första riktiga vårkänslan trots all snö.

I dag var det strålande sol och ett härligt vinterväder. Visserligen var det minus 22 grader när jag steg upp kl 7.30 men solen lovade att värma upp dagen ordentligt. Det lovade gott, för vi skulle åka ut till stugan och kolla snöläget samt "kratta manegen" tills barnbarn med pojkvän skulle komma dit och, förhoppningsvis, få en skön helg där.

Jag måste erkänna att jag varit lite orolig för den myckna snön, speciellt altantaket var jag oroligt för. Och nog låg det oroväckande mycket snö på plasttaket och ungdomarna förbjöds att utnyttja altanen.

Christer skulle hämta ungdomarna vid tåget och under tiden skottade jag en trång stig runt huset. Jag lägger ut en bild på det.

Hoppas ungdomarna får en skön helg där ute. Jag skulle önska att vårt andra barn, Roger med familj också kunde använda stugan lite mer. Men de bor för långt bort.

1 kommentar:

Sara sa...

Tänk att man blir så lycklig när första riktiga vår-sol-dagen kommer. Här nere hade vi också en superfin dag och man riktigt kände att det faktiskt skulle bli en vår även i år!! :o)