lördag, mars 27, 2010

Vernissage på Kulturhuset i Rättvik

Idag har det varit vernissage på Kulturhuset i Rättvik. Det är Konstföreningen som har sin årliga utställning och jag hade med tre målningar.
Intresset var glädjande stort för att stifta bekantskap med mina mandalamålningar i 3D. Det var trevligt att få så många tillfällen att berätta vad min avsikt med mandalamålandet är.

Fler bilder från vernissagen lägger jag på min ManDALAart-blogg som finns i länken till höger.

När Christer och jag minglat färdigt drog vi till Café Sörgården och firade med våffla, grädde och sylt.

3 kommentarer:

Sara sa...

Låter väldigt spännande med dina mandalamålningar i 3D!

Brittis sa...

Sara: Har du ett par 3D-glasögon så kan du bra förstora bilderna i datorn och se på dom i 3D. I alla fall om du har glasögon i blått/rött.

Sara sa...

Åh då ska jag leta upp barnens gamla 3D-brillor när jag kommer hem idag. Häftigt!!!