lördag, mars 20, 2010

Martinus kosmologi i Borlänge med Lars Östnäs

Idag är det vårdagjämning och det tycks inte ha gått vädergudarna förbi för vädret som bjöds var verkligen vårlikt.

Jag skulle till Borlänge för att lyssna på Lars Östnäs, gammal Falubo som tyvärr övergett oss för storstans frestelser. Han är en gammal kosmolog och nu skulle han hålla föredrag i IOGT-lokalen i Borlänge om Martinus kosmologi och det ville jag naturligtvis inte missa.

Temat var "Det eviga livet, andlig vetenskap och livsmysteriets lösning". Lars är en synnerligen entusiasmerande föredragshållare och hans engagemang är inte att ta miste på. Hans standardfras är: "Det är SÅ spännande ...". Symbolen i bakgrunden är Martinus symbol " nr 32 "De tolv grundfacit eller livsmysteriets lösning". Det var verkligen strongt att han klarade alla 12 men det berodde nog mest på att det blev maratonvisning på slutet. Jag tycker att han ska komma tillbaka och berätta mer om de sista slipsarna.

Som vanligt åkte jag hem till Rättvik, glad i hågen, och tillsammans med Christer tittade på Körslaget där till min glädje Kalle Moreus fick flest röster. Till nästa vecka hoppas jag att hans fantastiska rytm-övergångar släpps fram bättre och därmed får komma till sin rätt.

1 kommentar:

Jag sa...

Ja, han är verkligen musikalisk! Min favorit också