lördag, mars 13, 2010

En helg i stugan

Nu sitter vi här i stugan och har det mysigt. Brasan brinner, vi har nyss ätit frukost och just nu pågår damernas 3-mil i Norge.  Solen lyser, det är ett strålande väder ute. +2 grader ute och +20 grader inne. Kan det vara bättre? Jag har en deckare med mig som jag bara läst ett par sidor på ännu. Det får bli min sysselsättning i dag. En promenad förstås, men snön går forfarande upp på låren så det blir möjligen en liten tur i traktorspåren efter en skogsmaskin som gått här för att "skapa öppet landskap". Släpa in några vedkorgar får bli min svettkur. Ungdomarna har fyllt vedlåren ända upp när de var här så egentligen behöver jag inte, men det skadar inte att ersätta det vi eldat upp.

Jag har tagit med mig målarduk och färger men om det blir något i den vägen så blir det till att skapa ett mandalamönster först. Duken är svart så den här gången blir det nåt väldigt drastiskt.

Jag återkommer om det blir nåt mer under dagen.

PS: Jag tycker Jessica Anderssons låt är bäst.

5 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Mamma... Varför bär ni UT veden igen som ungarna släpat in?????

Anonym sa...

Har jag skrivit så? Vi har naturligtvis eldat upp den. Det var bara +8 grader när vi kom hit. bäst jag kollar vad jag skrivit.
/Mammma

Brittis sa...

OK. Rättat.
Jag håller med om att det var tvetydigt.

Sara sa...

Låter som en jättemysig helg!! Hoppas att ni har lika fint väder som vi har här nere!

Brittis sa...

Sara: Vi har det jättemysigt. Solen skiner idag också lika fint.