söndag, juli 25, 2010

Cyberrymden har roterat 90 grader i min laptop!

Jag tänkte skriva ett inlägg om att jag har köpt en omkopplare så att jag lätt kan koppla min laptop med dess 13"-skärm till fasta datorns skärm som är betydligt större. Främst för att kunna arbeta med bilder. Men därav blev intet. I stället har annat och angelägnare ting dykt upp.

Jag hade börjat på det här inlägget (på laptopen) och skrivit de två första meningarna men sedan tryckte jag på någon tangent - okänt vilken - och plötsligt förändrades hela världen. Bloggen försvann och startsidan öppnades men nu ROTERAD 90 GRADER!!!! Och jag vet inte hur jag kommer ur eländet. Jag har försökt det mesta men ingenting biter på den omkullagda startsidan. Och markören lever också sitt eget liv. Till sist lyckades jag försiktigt styra markören så jag kunde stänga av datorn. Har inte vågat öppna den igen.

Så nu sitter jag vid min gamla ångmaskin och fortsätter på blogginlägget. Och ropar på hjälp! Är det någon som vet vilken tangentkombination som vänder bilden rätt igen?

Snälla - hör av er!    Det är en Acer Aspire 3810TZ-laptop

PS: Öppnade laptopen igen. Startsidan föredrar fortfarande att ligga i 90-graders viloläge. Hjälp! DS

4 kommentarer:

inger sa...

du har ingen laptop, du har en bedtop! Ligg och jobba i den du!

Brittis sa...

Haha, nu var du rolig. Det värsta är att musen också rör sig sömngångaraktigt. Kicki föreslår "systemåterställning". Ska kolla med Nallebror.

Kiara Och Kovu sa...

Jag kan höra med Lena sen... :)

Brittis sa...

Lycka till. Det kan sporra henne.