söndag, juli 11, 2010

Mörksuggejakten i Rättvik

I morse kunde jag från läktarplats se början på Mörksuggejakten i Rättvik. 1000-tals cyklister startar i Hedslund från den nya arenan och cyklar sedan ca 7 mil i varierande terräng. Svettigt i den här värmeböljan.

Kerstin o Eva hade dukat kaffebord till de medlemmar på gården som ville övervara loppets början. Trevligt initiativ.

Om någon av er saknar bilder från vårt evenemang så beror det på att jag förlagt kameran någonstans. Jag har förgäves letat o letat. Ev ligger den i stugan. Annars får jag slå sönder spargrisen och köpa en ny. Men det blir i så fall ingen kamera i stil med syrrans värsting. Hon släpar ständigt på en ryggsäck med diverse objektiv i olika storlekar. Tungt och svettigt. Dessutom stökar hon omkring i PhotoShop och gör om bilderna till oigenkänlighet. Om jag ändå kunde bli lite vackrare genom hennes bearbetning. Men icke! Nej - för mig får det bli en liten behändig kamera som får plats i fickan. Om jag inte hittar den förlagda.

Inga kommentarer: