söndag, juli 25, 2010

Nu är värmeböljan över och jag kan börja fungera normalt igen. Det har hela tiden varit något på gång men det har varit för varmt för att riktigt engagera mig. Jag har liksom bara flutit med. Kalla det semester. Några har rest hem, andra har tillkommit. Det känns som om jag bara iakttagit vad som händer. Konstig känsla. Ett sätt, kanske, att skydda sig från alltför mycket intryck.

Jag har haft tandvärk också. Det dök upp under värsta värmeböljan. Förra gången jag hade tandvärk var i Thailand för ett par år sedan. Kan inte frigöra mig från tanken att det är värmen som triggar igång en slumrande infektion i tandbenet som tandläkaren tidigare varnat för att jag kanske har. Han ville inte sätta på en krona på den tidigare rotfyllningen just för att han misstänkte att jag inte var helt fri från infektionen. Så nu blir det till att ringa tandläkaren. Trots att jag inte känner av tandvärken just nu. Så då ryker ett antal tusenlappar.

1 kommentar:

Sara sa...

Usch och fy för tandvärk, inte att leka med! Tyvärr så är det ju inte helt gratis att gå till tandis heller!!! :o( Hoppas att det är lätt åtgärdat och att du slipper ha för ont!