torsdag, juli 29, 2010

Kompisträff i flygbranschen

En underbar kväll i stugan. Christer har besök av två gamla arbetskamrater och just nu (kl 00.22) sitter dom på altanen i mörkret och berättar gamla minnen från sin tid tillsammans som flygtekniker i "buskbranschen". Inte visste jag att så mycket kunde lagas med ståltråd och tape på flygplan.

Det är inget fel på humöret. Skratten avlöser varandra. Inte vet jag om rödvinet och wiskeyn får minnet att klarna men nog är det mycket jag inte tidigare hört som kommer fram. Jag föredrog att gå in och diska, bädda gästernas sängar och lämna de lösmynta gossarna i fred med sina minnen. Och jag har ingen tanke på att påminna dom om att klockan är mycket.

På fredag drar gänget vidare för att träffa fler av samma sort.

3 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Ska bli kul att höra sen hur pappa haft det sen när han kommer hem.

Brittis sa...

Jag tror, att han kommer att ha haft det verkligt roligt.

Inger sa...

Gillas. Man behöver få till en hel del skratt här i livet! Kram