torsdag, juli 01, 2010

Är Google fysiska motsvarigheten till den andliga Akashakrönikan?

Nu har det varit några dagar med fantastiskt vackert, varmt väder men också dagar med ordentligt med regn och åska. Inte gjort så mycket - mest kommunicerat med barn o barnbarn. Med både telefon, mail och Facebook. Hur fick vi något uträttat förr i världen?

Den elektroniska världen är hisnande facinerande! Glömmer jag mobilen, vilket jag ofta gör, känner jag mig s a s alldeles vid sidan om världen. Det blir gärna sena nätter vid datorn. Tur att man är pensionär så jag kan sova så mycket jag vill.

Jag gillar att googla på allehanda frågor och är helt tagen av hur mycket kunskap det finns att hämta. Kan man säga att Google är den fysiska delen av C.G. Jungs, Steiners m fl andliga Akashabibliotek, månntro?

PS: Jag har nog valt fel bild som representant för Akasha. Nå´n som vet vilken det borde vara ?

2 kommentarer:

Sara sa...

Personligen tycker jag att google är oumbärligt. Finns det något roligare än att strö-googla på nödvändig och icke nödvändig information?! :o)

Gunilla sa...

ja! Och vad man lär sig!!
Jag älskar att surfa runt .. och plocka åt mig kunskap än här än där..
Men allt är inte sant.. det måste man minnas..