lördag, juni 23, 2007

Det blev ingen middag på flotten

Det blev ingen midsommarmiddag på flotten. Vädret var för svajigt. I stället blev det middag i brasans värmande sken inomhus. Det var inte helt fel, det heller.

I stället tog jag ett antal foton på flotten där den retfullt låg och guppade på vågorna en bit ut i vassen, stadigt förankrad så den inte skulle rymma.

Gick så med glatt mod in och installerade fotoorganisationsprogrammet (finns det inget bättre ord?) Picasa2 i vår laptop och trodde i min enfald att det skulle räcka för att ladda in bilderna från kameran. Men tji. Jag var tvungen att ha programmet för Canon också. Vid det här laget borde en varningssignal ljudit. Ljudligt!. Jag borde förstått att jag befann mig på minerad mark.

För att göra en lång historia kort. Hittade Canons hemsida, hittade fliken för drivrutiner, spårade kameratypen och försökte ladda ner. Fick meddelanderuta att jag behövde ha en äldre typ av drivrutin först. När jag sökte på den fick jag meddelandet att kameran först måste uppdateras med ny programvara. Dessutom var det visst något "Error" i alltihop. Uppmanades att komma igen senare. Då gav jag upp.

Så bilderna får vänta tills jag kommer till Rättvik där vår trogna(?) gamla häck står.

Inga kommentarer: