söndag, juni 24, 2007

En svettig söndag.

Hu, vad det regnat i dag. Nu syns det verkligen att hängrännorna behöver rensas.

Till slut tröttnade vi på att sitta inne och beslöt oss för att åka till Clas Ohlson och lämna tillbaka en personvåg som inte fungerar samt en elektrisk potatisskalare som vi inte behöver (jag lovar, jag visste inte om dessa inköp). Men det verkade som om alla midsommarfirare beslutat sig för att stanna till hos "Clas i sjön" på hemvägen. Så vi svängde raskt tillbaka och besökte brorsan i stället och fick fika och en stunds trevlig samvaro. Det är alltid så roligt där. Full rulle hela tiden.

Regnet slutade fram mot kvällningen och då stod Tuppen (ja, han kallas så) där på gården med sin lie. Jag har nämligen bett honom att lära mig slå med lie och nu tyckte han att det var dags. Så det var bara att kränga på sig stövlarna och ta tag i skaftet (har glömt vad det kallas), lyssna på anvisningarna och försöka låta bli att hugga i sten. Gissa om jag blev svettig! Så nu är 1/3-del av "ängen" slagen. Lite tuvor här och där blev det men ganska skapligt ändå, om jag får säga det själv. Så nu blir det till att köpa egen lie och slå resten. Det är hög tid, nämligen.

Och under tiden har det varit stor dramatik hemma hos "Min tös". Hon har under dramatiska former blivit mormor till 3 små ungar. Och vi visste ingenting! Det måste betyda att jag blivit gammelmormor!? Herrejestanes!

Inga kommentarer: