tisdag, juni 05, 2007

Årsstämma i bostadsrättsföreningen i Rättvik



Nu har det varit årsstämma i bostadsrättsföreningen. Nästan alla medlemmarna var där och det gick glatt och trevligt till. Och styrelsen beviljades (förståss) ansvarsfrihet.
Vi befann oss i Församlingshemmet, en lokal som jag har många glada minnen från. På 50-talet gick jag realen i närbelägna Dal Jerkskolan (men den hette inte så då) och i ur och skur stod vi i en kö som räckte långt in på skolgården innan vi i ordnade led fick tåga in i stora samlingslokalen för den sedvanliga morgonbönen (15 minuter), senare morgonsamlingen (avkristningen av samhället började ungefär där). I församlingshemmets stora sal hade vi också körsång och spelade teater. I en våning ovanpå församlingshemmet gick jag 4:e skolåret eftersom skolan var för trång. Där var vår omtyckta lärare, Embro, klassföreståndare. Hans fru bor förresten nu i vår förening. I källarvåningen lärde jag mig scoutlagen, göra honnör och göra råbandsknopar. Väggmålningarna i den mindre möteslokalen (som syns på bilderna) triggade verkligen min fantasi.
Och idag är vi bjudna på XX-årskalas på gården i det underbara vädret. Det ska bli trevligt. Det blir nog bilder från det också senare.

Inga kommentarer: