söndag, juni 10, 2007

Värmen är tryckande

I natt vaknade jag av en kraftig huvudvärk vilket tvingade mig ut på altanen, liggande i den vanligtvis så sköna altanstolen, omvirad av ett lakan där jag sedan försökte sova någon timme. Men jag blev i alla fall lite svalkad. Försökte sedan somna i sängen. TJI!!!

Alltså stod jag upp, värmde mig ett glas mjölk och lade mig i soffan där jag läste igenom ett gammalt nummer av tidningen Kosmos från 1982. På danska! Det hjälpte. Visserligen brukar jag tycka att kosmologitidningarna är mycket intressanta att läsa. Men att läsa dom på danska kräver en hel del uppmärksamhet och det räckte tydligen för att jag skulle bli tillräckligt trött. Så jag kunde alltså sova resten av natten. Jag är tydligen på många sätt mycken tack skyldig till kosmologin!

Nu har nästan hela dagen förflutit i solens och värmens tecken och jag har inte presterat ett skvatt. Även C. ser tagen ut. Och aptiten går på lågvarv. Vi nordbor är verkligen inte skapta för sådan här värme. Jag beundrar syrran (strykarkatten) som tydligen lyckats städa ett helt uthus!

Resten av dagen blir nog inte mer intensiv, så vitt jag kan ana.

1 kommentar:

Gunilla sa...

Heh! Det är alfahannen som slitit och släpat.. jag har slitit lite.. men stönat mest.. och fixat maten.
Äras den som äras bör!!