lördag, juni 23, 2007

IT-monstret i full aktion.



Så har jag tabbat mig igen!
Men här ser ni flotten guppande på vågorna i alla fall.
Eftersom jag inte kunde lägga in bilderna på vår LapTop här i stugan därför att jag saknade Canons program för detta så åkte vi till Rättvik (3 mil) för att leta efter installationsskivan. Då passade jag naturligtvis på att lägga in bilderna från flotten (se tidigare inlägg) och några nytagna bilder på stugan på vår gamla stationära häck.
Glatt räknade jag då ut att jag kunde förminska ett par bilder (till 600x450 pixlar) och sända med mail till mig själv i stugan för att sedan kunna öppna dem och lägga in på bloggen. Sagt och gjort. Jag har två Yahoo-adresser så det var lätt gjort. "Enter" och så var det fixat!
Precis när jag senare satte nyckeln i stugans dörr kom jag att tänka på att jag ju faktiskt hade kunnat lägga in bilderna på bloggen när jag ändå satt vid "häcken" hemma i Rättvik!
Tablå!!!
Naturligtvis hittade vi inte skivan i bostaden i Rättvik.
Skulle inte förvåna mig om kamerans installationsskiva ligger någonstans här i stugan.

2 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Jag undrade (innan jag börjat läsa) varför ni ställt en soffa där nere när slogboden och de andra utemöblerna finns där nere...

Brittis sa...

Ska kanske lägga in en bätre bild