måndag, januari 07, 2008

Chokladparty

I går kväll festade vi ut julen och nyåret för gott.

Nyårsafton hade vi ju ett litet party med Ulla o Majvor. Majvor hade tagit med en stor chokladask som tyvärr glömdes bort i partyyran.

Asken har under dagarna sedan nyår utgjort en stor frestelse för mig och till sist insåg jag att enda sättet att få ro var att se till att vi delar rättvist på bördan. Så jag inbjöd till chokladparty och inventerade skafferiet. Där fanns kex, vindruvor och i ett skåp hittade vi en flaska vin från vår Ålandsresa för några månader sedan. Så med endast inköp av två olika ostar samt några päron fick vi till ingredienserna till ett party. Dagen till ära slapp gästerna neskaffet. Vi bjöd i stället på äkta, bryggt kaffe. Chokladen stod ju Majvor för.

Gästerna verkade ha trevligt och försäkrade att de sedan skulle komma att sova gott. Själv låg jag vaken till kl 5 pga kaffet.

Jag har INTE jobbat med mp3-spelaren i dag. Det blir kanske i morgon.

Inga kommentarer: