torsdag, januari 03, 2008

Phu, äntligen klar!

I dag har jag äntligen blivit klar med några "måsten" som kallat på mig hela tiden.

1) Jag håller i listorna med adresser till personer som är intresserad av att gå på föredrag om Martinus Kosmologi i Borlänge. Jag fick mycket ordentligt vårens programpunkter före jul men inte fått iväg det förrän nu. Listorna behöver ju uppdateras då och då och det ville jag göra innan utskicken. Så jag har fixat och donat i listorna och skickat iväg massor av mail med bifogat programblad. Se´n är det ju många som av olika anledningar inte har tillgång till mail. Så jag har kopierat, skrivit adresser, klistrat kuvert och frimärkat så det har stått härliga till. Hoppas det kommer många till vårens föredrag.

2) Ingen ska numera få mig att tro att det är fridfullt att bo i en bostadsrättsförening! Vill man slippa engagera sig så ska man bo i en hyresrätt! Eller villa. För då bestämmer man själv över åtgärder. Snacka om att styrelsearbete i en bostadsrätt ger träning i samarbete, saktmod och tolerans. Jag saknar allt detta!!! Förmodligen har jag placerats precis här av "osynlingar" för att lära mig just det. Men nu är skrivelser och protokoll klara så nu kan jag pusta ut för ett tag. Jag är mycket spänd på hur upplösningen kommer att bli. Det är en rysare. Men min mun är förseglad.

Nu ska jag ta en välförtjänt vila.

Inga kommentarer: