fredag, januari 25, 2008

Nu har vi vaknat

2 dygn utan somn, nastan. Forsta dagen i Patong sov vi. Sedan somnade vi pa stranden sa paraplypojken kom och flyttade paraplyet efter solen. Utan att vi markte det. For C var det redan for sent.

Nu ar det morgon, vi har fatt bilen sa nu ska vi ut och prova hur den gar.

Patong ar fint. Det syns nastan ingenting efter tsunamin men de har rustat upp och byggt till massor. Snyggat upp, helt enkelt. De bygger for fullt.

Sa allt ar bra med oss.

Men aldrig mer aker vi over Peking till Thailand. Det blev lang vantan pa flygplatsen. Det var mycket dyrt dar, dyrare an i Sverige for mat o kaffe mm. Organisationen var inte heller den basta och hur de ska klara OS pa flygplatsen ar en gata. Men den nya flygplatsen i Thailand var en positiv overraskning. De skulle galant kunna klara en OS-anstormning.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att höra att ni är framme välbehållna. Intressant att det är så dyrt i Peking, det trodde jag inte. Ser fram emot att läsa om era utflykter.

Kram Lena

Jag sa...

Hej! Så skönt att ni är framme och utvilade nu. C får lägga på AloeVera i tjocka lager så svedan går över. Ta väl hand om er och kör försiktigt också. Här hemma är det runt 0, igår sken solen också. Men det är långt från Patong-väder. Ha det gott. Förresten, kommer det några bilder snart?

Anonym sa...

Ja flygplatsen i Peking är svindyr. Därför ska man handla ALLT innan man åker hem därifrån.
Just nu är det snöslask, snöblandat regn och mörkt ute. Skulle gärna ta flyget söderut jag med. Är det väldigt varmt? Det är ju det som gör att jag drar mig för att åka; klarar mitt hjärta av det liksom..

Anonym sa...

Vi avundas inte att ni fick vara i Peking! Ni skulle ha varit med nar vi sprang i London mellan flighterna och letade vaskor i Melbourn, det var grejer det./Brudarna

Anonym sa...

Hej hoppas att Ni får en trevlig vistelse i Tahiland. Ta väl hand om flickorna när de kommer.

Hälsningar

Ingrid o Olof