lördag, maj 24, 2008

Sitter i skogen

I fredags packade jag min väska, placerade de törstigaste växterna i papperskassar och naturligtvis datorn och stack iväg till stugan.

Här växte gräset "meterhögt", de få rabatterna svämmade över av allsköns okända arter så det var bara att kavla upp ärmarna och sätta igång. Sätta igång datorn, vilket annars är det första jag gör, var inte att tänka på.

Jag har börjat med - vad jag kallar - kosmetikarensning. Dvs jag tar det viktigaste. Finliret får jag göra i nästa omgång. Men jag njöt av arbetet. Det var lagom varmt (jag gillar inte när det är FÖR varmt). Jag stöp i säng med värkande rygg och armar. Datorn står ouppackad. TV:n har jag inte ens kikat på.

Idag skulle jag på stugägarmöte. Vi skulle träffas för att planera årsmötet och dra ett streck över den långdragna "affären" om fiskskadorna i sjön Molnbyggen. Det är skönt att kunna lägga det till handlingarna. Det har varit bitvis jobbigt men det känns skönt att vi fick rätt i Miljödomstolen mot kommunen.(googla på Molnbyggen +fiskskador så finns det mycket att läsa om skandalen med soptippen som förgiftade vår sjö). I fortsättningen skall föreningen syssla med trevligare saker - som t ex den årliga majstångsresningen ute på sjön - samt fortsättningsvis hålla tummarna i ögat på kommunen så de inte slappnar av med omsorgen om täckningen av tippen och rensning av avrinningsdiken mm.

Under eftermiddagen kom C hit och klippte gräset. Jag kan inte använda vår gräsklippare för framdrivningshandtaget är gjort för stora manshänder och inte för mina korta fingrar. De når nämligen inte fram till handtaget! Hur f-n kan man göra gräsklippare som inte kan användas av alla vuxna!

På tisdag är det syjunta, då vill jag hem. Och så vill jag ju se hur blomlådorna tar sig ut på gården.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan tala om att lådorna blev bra om jag får säga det själv. Blomvalet är gjort/taltrasten

Brittis sa...

Bra. Jag är så nyfiken.