måndag, maj 26, 2008

Vårstädning av sjön



Idag har jag "städat" sjön. Varje vår och höst krattar jag i vattnet ett par meter ut från vår lilla strand från löv och annat organiskt material som blåst in mot stranden. Ett oändligt arbete, kan det tyckas. Men det ersätter flera timmars meditation, och så får jag motion samtidigt som jag gör något välbehövligt. "3 i 1" så att säga. Man måste kratta långsamt för annars virvlar löven och skräpet iväg och sprider sig i vattnet. En ganska sövande och rogivande syssla, alltså. Man hinner med att sortera en massa tankar under tiden.

C tog flera bilder som jag tänkte lägga in men som minnesgoda läsare av min blogg minns, så har vi tappat bort installationsskivan för just den här kameran vilket gör att jag inte kan lägga in bilderna. Det får anstå tills jag kommer hem. Då kan jag komplettera inlägget med bilderna.
Onsdag 28 maj: Lyckades äntligen lägga in bilderna från hemmadatorn efter flera misslyckade försök.

6 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

men det är väl bara att hämta hem från nätet?

Brittis sa...

Jag har försökt men får meddelandet att även kameran måste uppgraderas. Då gav jag upp.

Anonym sa...

jesses.. sicket krångel?!
Fråga om syrran har nån du kan få låna/köpa?
Förresten-- passade du på att "tänka snällt om vattnet" medan du krattade??

Anonym sa...

Oj, vilken idyll, syrran!
Har ni fästingar??? Den plågan här nere förstör all naturupplevelse för mig!!

Brittis sa...

Nej, jag har INTE tänkt snällt om vattnet. Det glömde jag. Men eftersom jag hade det skönt så tog nog vatnet emot tankarna som dom var.
Överförngen av bilder till laptopen är fortfarande ett problem,
Fästingar: Ja de finns men är sällsynta och inte sjukdomsframkallande - ännu.

Kiara Och Kovu sa...

Gunilla: ät mycket vitlök!!!! Fästingar sätter sej inte på dom som käkar vitlök.