torsdag, maj 22, 2008

Syjuntans alster

Här kan ni se vad vi åstadkommit på våra tisdagskvällar. Fyllehundarna har U gjort. Den vänstra virkningen har M gjort och den högra är min skapelse. Virkningarna kräver nog en hel termin till innan de är klara.

Fortsättning följer.
Posted by PicasaKlicka på bilden så ses den i all sin prakt.
Redigering: Pga den 1:a kommentaren lade jag märke till att jag kallade hundarna "fyllehundar". så nu gör jag "en pudel" och tar tillbaka uttrycket. Det bara slank ur mig, märkte det inte ens, för jag har kallat hundarna så under hela tillverkningfasen. De är nämligen uppmonterade på vinflaskor. Men skall alltså vara presenter till små barn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för nåt? Nån form av skydd av nåt slag? Ett överdrag? Överdrag till vaddå?

Brittis sa...

Överdrag till vinflaskor. Fyllehundar? Nej, ärligt talat så är det prydnader till barnen. I alla fall är det tänkt som presenter till i ett fall barnbarnsbarn. Bör nog stå utom räckhåll för små barn. Ej att leka med för de är uppträdda på vinflaskor.