lördag, oktober 11, 2008

Konst i Kvadrat

Efter en skön kväll i stugan med god middag (se förra inlägget) och lite vin (ok, 3 glas då - små) somnade vi gott. Där ute i skogen är det mörkt - verkligen mörkt. Inga gatlampor mm.

Mitt i natten väcktes jag av ett förfärligt brak och jag rusade upp i totalt mörker. I yrvakenheten glömde jag att jag inte var hemma utan sprang rakt in i väggen och blev ännu mer yr. Ett nytt brak till ledde mig rätt och jag snubblade ut i toalett- och duschrummet och lyckades hitta lysknappen. Där stod C, topp tunnor rasande. "Dom där j*a tavlorna!"

Nu är det är så att jag har varit väldigt produktiv med färg och penslar under många år varför jag har en drös med taveldukar som har stått undanställda i stugan. Men han tyckte att de var i vägen för elradiatorerna och så hade han ställt dom (obs) mitt i passagen till toan! Nu stod han fräsande mitt i en hoper dukar som låg huller om buller på golvet.

"Du har själv ställt dom där" sade jag, släckte lyset och gick till sängs igen.

Nåväl, nästa morgon (idag) var vi sams igen, solen sken och vi åkte till Falun på konstutställning.

Vi skulle besöka Erik Grinds utställning av Mandalamålningar samt hans vackra silversmide. Utställningen pågår även i morgon (söndag) mellan 12 - 17 på Främby Udde, ända ute vid campingen.
Det ska ju bli vackert väder även i morgon. Tag gärna en tur ut till Främy Udde, njut av utställningen, be Erik berätta om Mandalas. Glöm inte att be att få låna 3D-glasögon så får ni beskåda mirakel. Njut sedan av kaffe med kladdkaka och vispgrädde på den sköna uteserveringen. Det blir antagligen varmt nog för det i morgon också.

1 kommentar:

Bamses ma sa...

Ni är bara så ljuvliga!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoppas att ni kan vara i stugan många gånger i höst, det behöver ni tro mig!!!
Jag mår ganska bra just nu. Ska ha besök av mina Montenegrovänner (7st) på fredag. Mysigt att hålla kontakten. Ha det så gott kram AL