måndag, oktober 20, 2008

Ont i höfterna

Jag har en längre tid haft ont i höfterna, rejält ont. Det känns som om det sitter i muskulaturen, i muskelfästena. Och det gör ont runt om hela höftpartiet. Det gör ont när jag andas, hostar, snyter mig och sätter mig ner. Och speciellt ont gör det när jag promenerar, för att inte tala om hur ont jag har när jag kommer hem. När jag sätter mig ner i en stol, gör jag det mycket försiktigt.

Så jag ansåg att det var dags att uppsöka VC (vårdcentralen).
(Hoppsan, jag publicerade visst det här i stället för att lagra som Utkast innan jag var klar. Kaffegäst dök upp).
Fortsättning: Ledernas rörlighet testades, ua. Det trycktes och klämdes, ua. Diverse prover togs, ok.
Så det är nog som jag misstänkt, dålig träning, vilket jag antydde. Fick rådet att träna men starta mycket försiktigt och helst avvakta tills jag varit på den kommande, årliga ultraljudsundersökningen på hjärtkliniken.

Nog nu om sjukdomar.

5 kommentarer:

Bror sa...

Ont i höfterna? Sitter du inte för mkt framför datorn, eh?

Brittis sa...

Raring!

Anonym sa...

När du sitter där (vid datorn och odlar din höftvärk) - kan du inte testa några nya färger till din blogg. Tycker den är lite ofräsch/trist. Nu när du har så fin logga! :-)) *s* Fel grön färg kanske?
/I

Brittis sa...

Det har jag inte tänkt på. Men du har kanske rätt. Ska fundera på saken.

Brittis sa...

Nu har jag tänkt färdigt. Har den dugt så här många år så duger den några år till. Tror jag. Får se om jag ändrar mig längre fram. :)