torsdag, oktober 23, 2008

Shoppingrunda på Kupolen

Jag lyckades lura med mig grannen U på shoppingrunda i Borlänge. Hon ville köpa nya gardiner och jag var inte sen att locka med Kupolen. Jag lyckade t o m lura med henne på en repa in till centrum och Önskehuset på Bragegallerian, därefter Jysk och sedan till Kupolmetropolen, som jag är så förtjust i.

Vi köpte båda två gardiner på Hemtex, ett besök på Panduro där jag köpte "smyckestenar" (av plast) till mina mandalamålningar och några grejor till C från Jysk (hittade en önskelista på köksbordet innan jag åkte).

Sedan lyckades jag även lura med U på en köprunda i ALLA klädbutikerna på Kupolen. Men det var bara jag som hittade något, en tröja. Snygg, faktiskt, och precis vad jag behövde.

Till sist blev det en sväng in på Rusta där jag köpte en tavelpannå. Jag tänker måla av syrrans fantastiska motiv från Långbryggan - underifrån. (kolla Tiennas fotoblogg vars länk ligger i min länklista). Med hennes tillåtelse, förståss.

Straffet för min rövarresa blev att jag var helt slut när jag kom hem. Det är höfterna som spökar. Blir det inte bättre kommer jag att åka in akut.

Inga kommentarer: